Blog 3: Tau - Geilo - Reisverslag uit Geilo, Noorwegen van Bart en Danielle van Manen - WaarBenJij.nu Blog 3: Tau - Geilo - Reisverslag uit Geilo, Noorwegen van Bart en Danielle van Manen - WaarBenJij.nu

Blog 3: Tau - Geilo

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Bart en Danielle

10 Juni 2014 | Noorwegen, Geilo

Tau – Geilo

Vandaag zijn we om 9 uur vertrokken uit Tau en hebben we een tocht van 320 kilometer noord – oostwaarts gemaakt naar wintersportgebied Geilo. De reis is volledig over bergpassen en door natuurparken gegaan en dat heeft ervoor gezorgd dat we onderweg diverse malen zijn gestopt om van het uitzicht te genieten.

We hebben ontelbaar veel watervallen gezien vandaag en van de mooiste staan er foto’s hier onderaan de pagina. Ook de voringsfossen hebben we gezien, de hoogste waterval van Noorwegen en net zoals op de Preikestolen zijn de Noren geen angsthazen want aan hekjes boven de kliffen doen ze niet. Ook van vangrails zijn ze geen fan maar dat terzijde.
Ook hebben we een gedeelte van de Hardangervidda doorkruist. Dit is de grootste hoogvlakte van Europa en tevens het grootste nationale park van Noorwegen. Hier leeft de enige rendierkudde van het land en de grootste van Europa met 10.000 a 12.000 dieren. Het bijzondere van deze hoogvlakte is dat hier een ander klimaat heerst dan in de rest van het land, het is er zo’n 7 graden kouder en er ligt nu nog wat sneeuw en ijs.

Ons appartement ligt in Geilo, dat aan de rand van de Hardangervidda ligt, en het is duidelijk te zien dat hier in de winter fanatiek wordt geskied. We zullen hier slechts een nacht verblijven en morgen alweer vroeg vertrekken want er moet tot voorbij Trondheim worden gereden, een tocht van ruim 500 kilometer.

• 10 Juni 2014 - 19:57

Idavanmanen:

het is erg mooi dat kun je wel zien

• 11 Juni 2014 - 00:03

Bert:

Wauw kinjer, wat een spectaculaire reis! Prachtig land en het lijkt me veel afwisselender dan ik me had voorgesteld? Ook alweer van die sjun foto's (vertaal maar weer, Bart).
    Ik begin al kriebels te voelen om jullie maar een keer achterna te rijden. Ook geschikt voor campers?
    Blijf morgen wel goed wakker Daniëlle!
    Avé, le pappa.

• 11 Juni 2014 - 00:05

Gertie:

Wat een superlativen allemaal. Geweldig. Als jullie zo moeten 'sjravelen' dan hoop ik dat het mooi weer blijft, want ik heb geen zin om jullie bij elkaar te moeten vegen in de duistere diepten van een of andere rotsspleet. (Zeker niet als ik niet weet of het de ene of de andere is).
    Aan de blote schouders van Danielle te zien is het in jullie appartement, ondanks die 7 graden en alle sneeuw, warm genoeg.
    Rij en klauter voorzichtig,
    kus, mam/gertie