Blog 1: Veenendaal - Stavanger - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van Bart en Danielle van Manen - WaarBenJij.nu Blog 1: Veenendaal - Stavanger - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van Bart en Danielle van Manen - WaarBenJij.nu

Blog 1: Veenendaal - Stavanger

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Bart en Danielle

08 Juni 2014 | Noorwegen, Stavanger

Hallo allemaal,
Dit blog is van onze eerste twee dagen waarin we vanuit Nederland naar Stavanger in Noorwegen zijn gereisd. We zullen proberen zo vaak mogelijk een nieuw blog te schrijven maar het internet laat soms wat te wensen over ;)

Foto's onderaan de pagina !!!

Veenendaal – Hirtshals
Om 7:30 vertrokken vanuit Veenendaal en met wat korte file’s en welverdiende pauzeringen stonden we al om 17:30 in Hirtshals, dat in het uiterste noorden van Denemarken ligt.
We hadden nog 2 uur te doden totdat we mochten inchecken en dus besloten we het stadje te verkennen. Gelukkig was het lekker weer want groter dan 2 sportzaken en wat visrestaurants(vol dronkaards) is het niet. De term spookdorpje ligt voor de hand :)

Hirtshals - Stavanger
Om 19:30 hebben we ingecheckt waarna er per categorie in rijen werd ingedeeld en de boot vanaf 20:15 werd geladen. Naast toeristen neemt deze boot ook grote bestellingen mee naar Noorwegen, diverse gloednieuwe caravans en vrachtwagens werden aan boord gebracht.
Nadat we onze cabine hadden gevonden zijn we snel naar het dek gegaan om te zien hoe de boot zou afmeren. Daarna hebben we de boot verkend die van alle gemakken voorzien bleek te zijn. Tot slot werden we nog getrakteerd op de ‘’middennachtzon’’. De hele maand juni is het hier 24 uur licht, de zon zakt net onder de horizon en zal al snel weer terug komen.
Na een nacht heerlijk te hebben geslapen pakken we snel onze spullen in want om 7:00 zullen we in Stavanger afmeren.

Stavanger
Stavanger is de oliestad van Noorwegen en dat is duidelijk te zien als we aan land komen in de grote haven. Het stadje zelf blijkt een aangename verrassing met kleine kronkelstraatjes en ouderwetse houten huizen. Vandaag blijven we hier tot 14:00 waarna we de pont zullen nemen naar de andere kant van het aangrenzende fjord. Hier zullen we vandaag en morgen overnachten.

• 08 Juni 2014 - 16:32

Idavanmanen:

hoi jongens alles goed
    heb de fotos en verslag gelezen leuk hoor
    gr pa en ma

• 08 Juni 2014 - 19:17

Bert Boermans:

Hé jullie beidjes; stomverbaasd dat jullie al op weg zijn! Wij hadden morgen in de agenda staan.
    Hartstikke mooi blog trouwens.
    Heel veel plezier en hou ons op de hoogte!!
    Avé, pap

• 08 Juni 2014 - 19:19

Bert:

En ik zie nu pas de foto's: wauw....

• 08 Juni 2014 - 19:47

Gertie:

Waauw, mooie foto's. En dan die middernachtzon. Bijzonder hoor. Jullie hebben wel héél veel vakantie met die lekker lange dagen. Alleen een nacht doorzakken zit er niet in. Ik verheug me al op het volgende bericht.

• 08 Juni 2014 - 22:31

Nannie: